so come on and hurt me

lundi, avril 10, 2006

Östergötland - Hälsingland

Det blir Hudiksvall i påsk! När jag insåg att alla tågbiljetter norrut var i stort sett slut från onsdag och framåt drabbades jag av akut hemlängtan och beställde, något överilat, en alldeles för dyr biljett (som dessutom blev 100 kr dyrare framför ögonen på mig) med över en timmes väntetid i Gävle. Här gäller det att vara snabb om man vill ha någon, tänkte jag och klickade på köp varpå jag ringde till mamma och berättade att jag kommer hem i påsk trots allt. Hon lät förvånad. Det är nog jag också. Vad jag ska göra i Hälsingland vet jag inte riktigt ännu. Mammas sponana reaktion var "åh va roligt, då kan vi släpa runt många vändor på byn" dvs "då kan vi ta många promenader längs ån med din hund som du har dumpat här hos oss de senaste månaderna." Och det är väl ungefär så långt jag tänkt, kanske det jag är ute efter.

Ett andrum.

2 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Alltid skönt att komma hem till mamma ett tag - alla behöver vi en paus =)

6:03 PM

 
Blogger Sasha said...

Verkligen! En minisemester är aldrig fel, synd att det tropiska klimatet låter vänta på sig bara.

1:00 AM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home