so come on and hurt me

mardi, novembre 22, 2005

Bättre än två receptfria tabletter med paracetamol

Med rökelse och några dussin tända ljus försöker jag jaga bort yrselframkallande bonadegolvlukt. Resultatet blir att jag, med rödrinniga ögon och värkande mage, får sitta med en hand i luften och vifta bort rök samtidigt som jag hostar och flämtar och försöker sätta samman bokstäverna som gömmer sig på andra sidan rökmolnet i begripliga ord.

Magen går segrande ur striden. Jag ger upp och stoppar i mig en ipren, hoppar i dunjackan och ett par vantar och slår upp balkongdörren på vid gavel. Med lite tur kommer jag snart fångas upp av en vindpust.

5 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Åt sig mätt på en ipren? :)

6:05 PM

 
Blogger Sasha said...

Ja, måste spara så jag har råd att betala tbx min studieskuld.

4:55 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Ah, då måste det ju finnas nåt billigare än ipren. Kottar tex? Ekorrarna tycks ju gilla dem.

6:51 PM

 
Blogger Sasha said...

Då måste jag skaffa mig en skogsodling först, och skogar kan vara ganska dyra har jag hört?

8:09 PM

 
Anonymous Anonyme said...

Ja jag tror du är lite opraktisk som tänkte så. Eftersom vi redan nämnt det här med ekorrar så kanske man borde tänka på att använda dem. Träna upp en 11, 12 stycken som kan leta reda på och servera dig kottar, färdigskalade, och som då i gengäld får sova i din säng. Enkelt och alla vinner på det.

10:05 PM

 

Enregistrer un commentaire

<< Home